Základní pojmy
Mana
- magická energie potřebná k použití Last Resortů, Aktivace nebo Tagu. Doplňuje se každým úderem, blockem a při switchi za mastera se mana doplňuje rychleji.
- v podstatě vykrytí úderu, obrana, při které se utržené zranění mnohonásobně zmenší. Provádí se podržením pohybové klávesy opačné ke směru ze kterého přichází útok(nejčastěji tedy 4). Dělí se na Stand Block, který vykryje útoky ze vzduchu a přímé útoky(4). Druhý je Ground Block(podržením 1), který vykryje přímé útoky a útoky směřující na nohy. Nevykryje útoky přicházející ze vzduchu stejně tak Stand Block nechrání před útoky směřovanými k zemi. Je důležité vědět kdy je lepší se bránit a počkat si až se nepřítel "vybouchá", nebo-li do chvíle kdy udeří útokem s velkým delayem a toho využít k protiútoku, nebo jen se bránit proti Last Resortům. Ovládnutí techniky obrany tvoří 30% vítězství.
- některými útoky lze provést takzváný counter neboli protiútok a to tak, že útok provedete ve chvíli, kdy protivník běží, uhýbá nebo se chystá k útoku. Takto provedený protiútok získá na síle a někdy přidá k útoku i zcela nový efekt (například stun, shození protivníka na zem, možnost navázání novým kombem atd.) Konkrétní efekty protiútoků budou snad časem k nalezení v sekci Popisy postav u jednotlivých útoků té které postavy.
- omráčení, omráčený soupeř je malou chviličku neschopen akce a na tu chvíli co je soupeř ve stunu se některé vaše útoky stávají unblockable.
- speciály, Vznešené Fantómy a největší síly postav, spotřebovávají manu a způsobují velké zranění nebo dávají na chvíli hráči nějakou výhodu.
Unblockable
- úder, kterému se nedá nijak ubránit, někdy se mu dá uhnout nebo ho přeskočit, ale některým unblockable Last Resortům se definitivně nevyhnete. Jediná taktika přežití je nedát soupeři příležitost je použít.
- stiskem A+B+C na chvíli získá postava výhodu většího zraňování nepřítele, léčení Chip Damage a upraví či jinak zesílí některé pohyby. Navíc je potřebný pro některé Last Resorty. Spotřebovává jednu část Command Spellu a 1 mana bar. Aktivaci mohou provést jen servanti(s výjimkou Bazette, která ho však dělá jinak).
- bílý proužek v HP baru, který ukazuje množství HP, které se stále dá vyléčit ať už switchem za mastera nebo aktivací. Chip damage mají jen servanti(vyjma Shira).
- určitý časový úsek nejčastěji bezprostředně po útoku, ve kterém se útočící zotavuje z úderu a je na chviličku zranitelný. Největší delay mívají B útoky a komba. Pokud v tu chvíli bránící se hráč udeří rychlým úderem, může snadno přejít do komba a takto "potrestat" neopatrného útočníka. K tomu je nutná dobrá znalost úderů a komb svých i soupeře. Ovládnutí tohoto tvoří min. 20% vítězství.
- rychlý průrazný útok, se kterým se hráč rychle přesune vpřed a silně udeří. Může rozrážet projektily, útoky a pohlcovat některé Last Resorty. Dash mají jen Saber, Saber Alter, Lancer a určitej dash má i Berserker.
- při stisknutí B+C z těsné blízkosti nepřítele provede hráč útok s určitým zraněním, který se zvyšuje pokud je hráč v aktivaci nebo je soupeř ve stunu. Někdy označován jako Throw.
- stisknutím A+B master přivolá nebo odvolá servanta.
- kombinací 236A+B alespoň ze střední vzdálenosti hráč provede switch při kterém zároveň zraní nepřítele. Spotřebuje 1 mana bar a funkční jen pokud se nepřítel nebrání.
- zvláštní technika kdy hráč dostane nepřítel ať už kombem nebo grabem do vzduchu a ten se odrazí od zdi. V tu chvíli je totiž možné navázat novým kombem a způsobit ještě více zranění.
- doba kdy hráč vstává po úderu ze země, pokud v této době nepřítel provede Last Resort, jeho dmg je snížena.