Rider
12 000 HP
1 mana bar
Je rychlá. Až ďábelsky rychlá. V úhybech a úskocích před nepřátelskými údery se přímo vyžívá a poté hbitě svým bičem mrská(pardon, dýkami). Zpravidla je to přirozený nepřítel dálkařů, snadno se dostane až k nim a tam už je jen nerada nechá promluvit. Ráda potrápí na střední vzdálenost svými dýkami i některé z ofenzivnějších služebníků, avšak pokud hráč nevyužije tu rychlost, která mu Rider nabízí, může ho čekat smutná prohra. Rider není příliš silná co se týče DMG nebo HP. Proto umět hrát za Rider znamená být rychlý, nepustit nepřítele ke slovu nebo naopak si počkat na horší delay a ztrestat. Stejně tak si připravit půdu pro její neobyčejně silné Last Resorty. Zkrátka být vždy o krok napřed.
Popis úderů:
A | 80 | - | Základní velmi rychlý útok na blízko. |
B | 200 | - | Rychlý úder na blízko. |
C | 100+200 | - | Rychlý dvoj-úder na blízko. |
2A | 80 | - | Spodní rychlý úder. Dosah minimální. |
2B | 200 | - | Spodní úder, dosah lepší než 2A, o to pomalejší. |
2C | 400 | - | Podkopne nohy nepříteli a ten spadne na zem. |
JA | 100 | - | Rychlý úder ve vzduchu. |
JB | 200 | - | Úder ve vzduchu. |
JC | 200 | - | Největší dosah ze všech úderů ve vzduchu. I přesto je dosah malý. |
DA | 80 | - | Rychlý úder z úhybu. |
DB | 450 | - | Zkopnutí nepřítele, rychlé a překvapivě slušný dosah. |
DC | 200+300 | - | Oblíbená pozemní vrtule :) Rychlé a relativně bezpečné. Shodí nepřítele. Nenechte se však zmást, útočí na vrchní kryt! |
2B+C | 300 | - | Rychlá dorážka na blízko. |
8B+C | 600 | - | Efektní ladná dorážka na větší vzdálenost. |
3A | 150 | - | Skluz. Může přerušit soupeřův útok. Může se zdát že má hrozný delay ale není tomu tak. |
4B | 400 | - | Silný švih řetězem. Vzdálenost není až tak velká a má určité delaye před i po úderu. Counter: Stun. |
6B | 300 | - | Pokročilý vertikální úder. Nedoporučuji používat samostatně. |
9B | 500 | - | Přemet s kopem. Counter: Bounce! Dá se na něj navázat 214A nebo 214B, ale musí být provedeno ve vzduchu, totiž ihned po 9B. |
1C/7C | - | - | Jedna ze zvláštností Rider. Touto kombinací se lze úplně vyhnout jakémukoliv vertikálnímu úderu(pokud je provedena včas) a poté pokračovat vlastním kombem. Nádhera. Ovládnutí tohoto kousku závisí na umění předvídat pohyby nepřítele a může výrazně zvýšit šanci na výhru. Lze se jím snadno úplně(nebo částečně) vyhnout některým Last Resortům. |
4C | 300+400 | - | Opět agresivní švih řetězy, tentokrát horizontálně. Dá se na něj připojit C, který zasáhne tentokrát spodní kryt a způsobí další dmg. |
J2B | 500 | - | Uzemňovačka ze vzduchu. Pro některá silná komba klíčový úder. Slušný dosah. Ve stunu způsobuje větší bounce. |
214B | 1000 | - | Nechvalně známý zákrok Rider. Čapne nepřítele na velkou vzdálenost dýkou a švihne s ním na druhou stranu. Tento úder používat na větší vzdálenost co to jde. Velmi užitečný a obávaný. Při vykrytí má delay. |
214A | 1300 | - | V podstatě 214B mířená do vzduchu, s nepřítelem mrskne na zem. |
236B | 400 | - | Výkop do vzduchu na blízko. |
236C | 250+500 | - | Dvoj-kop na blízko. Horizontální. Nebezpečný tím že první kop překoná některé slabé údery nepřítele. |
236A | - | - | Zvláštní přemet, ze kterého se dá pokračovat následovně: A - Pokud správně načasováno(při dopadu k nepříteli), spáchá zápasnický grab za 1200 dmg. B - Blízký úder dýkou. Counter: Stun. 400 dmg. C - Obtížněji použitelný úder B, jen je horizontální. 400 dmg. Tento úder má velký potenciál, dá se s ním totiž vyhnout nepřátelskému útoku(nejlépe horizontálnímu), a způsobit dmg/stun. |
214A(air) | 200 | - | Téměř kolmý, rychlý výpad ze vzduchu k zemi. |
214B(air) | 300 | - | Už ne tolik kolmý 214A. |
B+C | 1300 | - | Grab. |
B+C(air) | 1600 | - | Vzdušný grab. |
B+C(stun) | 2600 | - | Grab ze stunu. |
Schopnosti v aktivaci:
Breaker Gorgon
Kromě standartních výhod Rider zpomaluje nepřátele svým pohledem. Není to příliš velký rozdíl, ale přeci jen ještě zvýší její už tak obrovskou rychlost. 1+C/7+C se tak používají snadněji, stejně jako přerušování úderů + snižuje delaye úderů.(Ne že by byl delay realně snižován ale nepřítel má menší šanci ho využít.)
Last Resorts/Noble Phantasms:
Blood Fort: Andromeda - 236236A
Vytvoří krvavou bariéru, která konstatně vysává nepříteli manu a tu předává Rider. Bariéra trvá jen dokud Rider není poražena/odvolána. Stojí 1 manu.
Bellerophon - 236236B, 3600 dmg
Efektní rychlý úder jízdy. V counteru způsobuje kolem 5000 dmg. Stojí 2 many.
Pegasus Rider: Air Bellerophon - 63214B, 7000 dmg
Ještě silnější verze předchozího LR. Musí být provedeno ve vzduchu. Stojí 2 many + aktivace.
Některá komba:
B>6B>214B>8B+C - 1870 dmg
B>6B>236B>JA>JB>JC>8B+C - 1700 dmg
B>6B>236B>JA>JB>JC>J2B>214A - 2100 dmg
(následující kombo musí být v counteru)
9B>214A>236236B - 4300 dmg, 2 many
(následující kombo musí být celé stihnuto ve stunu)
B>6B>236B>JA>JB>JC>J2B>236236B - 4200 dmg, 2 many
(nutná aktivace)
B>6B>236B>JA>JB>JC>J2B>63214B - 7200 dmg, 2 many + aktivace
samozřejmě první B může být nahrazeno A, 2A, 2B, C a dalšími.
Spolupráce s Mastery:
Ilya: Dle mého nejlepší možná volba. Díky ní se Rider nemusí střídat a mít spuštěnou Blood Fort celou hru. Kombinace Blood Fort + Ilya je velmi nebezpečná a budete překypovat manou, kterou zužitkujete vašimi LR.
Ostatní páni jsou také použitelní avšak vyvarujte se spolčení se Souichirem, který nedá Rider dostatek many na všechny LR.
Strategie proti jednotlivým soupeřům:
Saber - povětšinou bude používat delayovité útoky které můžete zužitkovat...Saber se dá porazit vaší rychlostí, ale je to možná příliš riskantní...osobně bych se trošku bránil, využíval delaye a správně načasovaného 1/7+C...lepší Saber kvůli vám může změnit styl a používat slabší, rychlejší údery. Pokud tak učiní, budete se muset více spolehnout na dobře použitý LR.
Archer - Pro vás velmi nebezpečný nepřítel. Za prvé může bojovat na všechny vzdálenosti a nemáte tedy takovou výhodu s 214B. Za druhé se vám rychlostí poměrně slušně vyrovná. Za třetí...pokud ho necháte UBWčkovat, pravděpodobně vám ani vaše rychlost nepomůže. Tu se nedá příliš radit, adaptujte se na jeho styl hry. Pokud hrajete s Ilyou a aktivujete brzy Blood Fort, velmi vám to usnadní hru proti němu.(Menší šance že nabere manu na UBW).
Lancer - Má dosah. Pokud na něj příliš spoléhá, ustupujte a pokuste se mu vysvětlit že 214B má dosáhne dále. Na blízko jste i rychlejší a spousta jeho pohybů se dá předvídat, využijte toho.
Rider - Vždy je těžké udělovat rady proti stejné postavě. Základem je tedy nepředvídatelnost, perfektní znalost komb a umění je správně použít.
Berserker - Vyhýbejte se boji zblízka za každou cenu. Semtam se sice nějakému úderu vyhnete...ale on má spoustu úderů, které mu dají brnění a ikdyž do něj budete bušit, spočítá vám to. Celkově vzato to za to nestojí, snažte se s ním házet 214B co to jde. I z větší blízkosti. Pokud půjde do aktivace, házejte si s ním, a ke konci jeho aktivace ho dodělejte LR, ale rozumnej hráč s ním proti vám do aktivace nepůjde.
Assasin - Jste oba rychlý, vaše 214B tu výrazně dominuje, vytřískejte z ní co nejvíc, jeho to bolí. I na blízko jste však pro něj hrozba, spoustě úderů se můžete vyhnout nebo včas ubránit a pak udeřit. Však to znáte. Vyzkoušejte obě varianty a pokud se vám nebude na blízko dařit, změňte styl, stahujte se, ohrožujte 214B a strašte s LR, do něj se vyplatí to zkoušet ikdyž to nevypadá tolik nadějně, jeho to bude celkem bolet ikdyž to vyblokuje.
Hassan - Uhnout dýkám > 214B > na tělo > pokusit se ho vymlátit. Celkem úspěšné. Pokud rád skáče, načasujte mu na dopad Bellerophona :)
Avenger - Rychlostí se vám vyrovná, stejně tak dmg a je blízko i HP. Má však jiný styl než vy a spousta jeho úderů mají delay. Využívat 214B.
Caster - Neustále uhýbat, věršina jejich útoků je založena vertikálně. Pokud bezpečně stojíte, jejím LR se můžete 1/7+C často snadno vyhnout - bušit po animaci jejího LR. Pokud skáče, Bellerophon ji rozbije. Pokud půjde do aktivace a bude létat se 2 mana bary, nemá moc cenu jít za ní, buďte opatrní a vyčkejte konce aktivace. Opět dobré načasovat na konec aktivace/její pád Bellerophona.
Gilgamesh - Ikdyž je Rider v dobrých rukou nebezpečná pro dálkaře, Gil je prostě Gil. Musíte být velice obezřetní při postupu k němu, led + meče je kombinace, která vás může rozbít bez toho abyste se ho jen dotkly. Pokud se vám podaří dostat na střed, pokuste se 214B, popřípadě kombinovat s úhyby před meči, pokud se vám povede ho čapnout byť jen 1x, můžete se díky tomu okamžitě přesunout až k němu a tam už se ho musíte držet, avšak i to je dost těžké. Člověk by řekl že dálkař bude slabý v boji na blízko, ono je to logický, ale on je i tam velmi zdatný. Pokud však budete dosti rychlí, půjde to, stačí si dobře počkat, většina jeho útoků na blízko má delay. Zde je Blood Fort obrovský plus.
Saber Alter - Pomalá. Budete se s ní sice piplat dlouho, ale pokud nebudete dělat zbytečný chyby a počkáte si na delay, máte slušnou šanci.
Shiro - Snažte se ho rozbít útoky ze vzduchu a 214B, s meči je to opravdu nepříjemný soupeř. Opět, pokud se mu přizpůsobíte tak zjistíte, že většina jeho úderů má delay.
Rin - Rin je zblízka velmi rychlá a díky velkému dmg jejího krystalového ohnivého útoku také nejvíc nebezpečná právě zblízka. Ne že by to až tak vadilo, neříkám že se ji máte na blízko vyhýbat, jen že na blízko vám možná o něco víc ublíží.
Souichiro - Někomu se může zdát že jsem tím 214B posedlej. Faktem je, že je to skvělý útok. A tady se bez něj neobejdete. Snažte se za každou cenu vyhnout boji s ním zblízka, jeho styl útoků je prostě příliš zvláštní a spousta úderů mu projde ikdyž budete rychlejší. 214B, nebo taktika Hit and Run, kdy ho neustálým ustupováním a 214B provokujete a ve chvíli kdy je téměř u vás provedete velmi rychlý výpad(DB/DC), který ho na srazí na zem a vy se mezitím opět stáhnete do bezpečné vzdálenosti. Samozřejmě záleží na situaci, pokud bude mít výrazně méně HP než vy, může se stát že on bude ten v defenzívě.
Bazette - Myslím že se s ní můžete pěkně porvat i na blízko, není až tak rychlá ani silná. Avšak její kombinace a údery se špatně předvídají i Rider, pokud to nepůjde, změňte styl.
Sakura - Tohle je snadné. Pokud zkouší vlny, stačí hodit 214B, které bude téměř vždy rychlejší a na blízko jste prostě lepší.
Kotomine - Bude vám to patrně komplikovat Black Keys, které po vás bude vrhat, dobrým uhýbáním se jim však poměrně snadno vyhnete. Má silné údery na blízko a je překvapivě rychlý, rozhodně nepodcenit, patří mezi nejlepší, není služebníka který by z něj neměl respekt.
Dark Sakura - Tu se prostě přizpůsobte stylu hry, pokud si budete držet střední vzdálenost, neudělá téměř nic, na blízko je nepříjemná, ale pokud udělá chybu, zaplatí. Snažte se nenechat se chytit do jejího 214B, vy jste ten/ta kdo by měl ovládat pohyb many ve hře.